Lucide dromen en BLE's: Lucide dromen uit mijn kindertijd

Op deze site zijn mijn persoonlijke ervaringen beschreven met lucide dromen en uittredingservaringen. Er is ook een Engelse versie in bewerking die "Uittredingen" heet. Dat deze Nederlandstalige versie een Engelse naam heeft en de Engelse een Nederlandse naam komt omdat ik nog maar een "verse" blogger ben! En het is wel grappig want we hebben het min of meer over de omgekeerde wereld!

Saturday, July 30, 2005

Lucide dromen uit mijn kindertijd

Mijn allereerste lucide droom stamt uit 1958. Ik was drie jaar oud en woonde met mijn moeder en broer en zussen in een pension in Hilversum. In dat pension woonden we samen met andere Nederlands-Indische families, die gerepatrieerd waren, nadat Indonesie in 1948 een zelfstandige staat was geworden. In een van die nachten werd ik opeens wakker in mijn droom. En tot mijn verbazing was de hele kamer (ik sliep in de woonkamer) gevuld met dieren. Herten, paarden, konijnen en muizen. Alles liep er rond. Ik was doodsbenauwd voor al die dieren, ondanks dat ze geen kwaad in de zin leken te hebben. Maar omdat ik zo klein was leken zij zo groot. En de kamer was ook erg schemerig, waardoor het een beetje spookachtig aandeed. Ik heb deze droom altijd tot in detail onthouden.



Een andere lucide droom kwam toen ik een jaar of 6 was. Ik droomde dat ik in een winkelstraat bij ons door het dorp liep. Op een gegeven moment wist ik ineens dat ik droomde en ik wilde iets testen. Ik liep de juwelier binnen, zag op de toonbank een prachtig blauw glazen olifantje staan en pakte dat op om vervolgens naar buiten te rennen. Ik verwachtte nu dat ik wakker zou worden. Ik dacht niet dat het kwaad kon, want ik was tenslotte in mijn droom en dus had ik niet echt iets gestolen. Waar ik nooit op gerekend had, was dat ik gewoon verder droomde en toen ik de hoek omrende, kwam ik in een steeg een levensgrote muis tegen die mij de weg versperde. Ik was doodsbenauwd voor het beest. Toen ik wakker werd besloot ik dan ook dat ik nooit en te nimmer iets zou stelen, zelfs niet in mijn droom!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home