Lucide dromen en BLE's: Een voorspellende droom

Op deze site zijn mijn persoonlijke ervaringen beschreven met lucide dromen en uittredingservaringen. Er is ook een Engelse versie in bewerking die "Uittredingen" heet. Dat deze Nederlandstalige versie een Engelse naam heeft en de Engelse een Nederlandse naam komt omdat ik nog maar een "verse" blogger ben! En het is wel grappig want we hebben het min of meer over de omgekeerde wereld!

Thursday, August 11, 2005

Een voorspellende droom

Mama op jeugdige leeftijd
De droom die ik hier ga optekenen was niet alleen heel helder, maar had ook een voorspellend karakter. Het gebeurde in 1999. Mijn moeder lag op dat moment in het ziekenhuis in Leiden na een zware hartoperatie. Het had enige dagen geduurd voor ze weer bij kennis was. En ongeveer een week na haar operatie op een maandag ging ik haar opzoeken. Ik had die nacht ervoor een vreemde droom gehad. Ik droomde dat ik in mijn moeders huis kwam en daar stond het helemaal vol met dozen en andere rommel. In mijn droom mopperde ik tegen mijn broer (die bij haar inwoonde) of hij niet een beetje op kon ruimen, omdat het toch niet leuk zou zijn als mama thuis kwam in zo'n bende. Tot mijn grote verrassing was mijn moeder zelf ook thuis. En ze zag er heel stralend en jong uit. Ik vroeg haar: "Mam, jij was toch in het ziekenhuis?" En ze antwoordde: "Ja, maar ik heb gevraagd of ik naar huis mocht." Ik werd wakker en had een beetje vreemd gevoel in mijn maag. Maar toen ik haar later die dag op ging zoeken, was ze juist een beetje opgeknapt en ze vertelde dat ze naar het ziekenhuis in Gouda mocht, waar ze ook haar vertrouwde cardioloog weer had. Ik vertelde haar mijn droom en we lachten er samen om. De knoop in mijn maag verdween, want was mijn mamaatje niet aan de beterende hand? Ze klaagde alleen wat over pijn op de borst, maar dat is niet zo vreemd na een hartoperatie. Dezelfde avond echter werden we gebeld door het ziekenhuis dat er complicaties waren. En we gingen met spoed naar het ziekenhuis. Daar bleek tot mijn afgrijzen dat ze overleden was! Heel rustig ingeslapen na een hartstilstand. Op dat moment dacht ik dat mijn eigen wereld ook stil stond. Ik snapte er niks van, we hadden die middag nog zitten lachen samen. Ik was dan ook kapot van verdriet en met mij mijn broers en zussen. Later heb ik pas begrepen wat die droom betekende. Hij was symbolisch. De zin: "Ik heb gevraagd of ik naar huis mocht", kwam in een heel ander daglicht te staan. Met "thuis" bedoelde ze haar hemelse "thuis". Hoewel ik mijn moeder nog heel vaak mis, heb ik er nu wel vrede mee dat ze in een andere wereld is. Ik voel me nog heel erg verbonden met haar en ik weet zeker dat ik haar ooit weer terug zie. Als eerbetoon aan haar heb ik een gedichtje geschreven, met wat aanvullingen van mijn zusje, dit gedicht hebben we in een bedankbriefje gezet na haar begrafenis:

Liefste mama met je witgrijze haar
je mooie gezicht, zo zacht en knuffelbaar
De leegte die je achterlaat
is niet in woorden te beschrijven
daarom troosten wij ons met de gedachte
dat je altijd in ons hart zult blijven

Liefste mama, zoveel herinneringen komen
nu spontaan naar boven
Je hebt geen gemakkelijk leven gehad,
al liet je ons vaak geloven
dat het een peuleschil was
Je echte leed droeg je in stilte
met zoveel waardigheid en moed
Wij kinderen kwamen op de eerste plaats
je hield je voor ons altijd goed

Liefste mama met je stille glimlach
met je soms malle gewoontes,
je ijdelheid en kracht
met je warme ruime hart
voor iedereen was plaats genoeg
We koesteren al die mooie herinneringen
en denken met heel veel trots en tederheid terug
aan al die echte "mama'dingen
dag lieve mam


haar laatste rustplaats op een rustig
plekje bij ons in de tuin

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

I'm not sure exactly why but this site is loading incredibly slow for me. Is anyone else having this problem or is it a problem on my end? I'll check back later on and see
if the problem still exists.

My weblog :: Achat tweet pas cher
Also see my site: acheter follower

10:23 AM

 
Anonymous Anonymous said...

This web site certainly has all of the info I
needed about this subject and didn't know who to ask.

my homepage SEO automation

6:20 PM

 
Anonymous Anonymous said...

ll beϲome determined tߋ increase fаr more brand-new wordѕ aand phrases for youjr language јust tο hɑve the ability tօ make it happen ѡay of mօve oncе aɡain. Ƭhe
appproval creates ɑlmost all dictionaries intended fοr
utilization inn tҺiѕ partіcular crossword loss,
providing quuite а lot of lztest resuts fօr thiѕ partіcular givern term structure.
Ιn ǥeneral, the actual tooll iѕ actually updated simply
riɡht after sifting thгough this veracity
of thiѕ brand-new terms.

Alsօ visit my weblog :: free scrabble game

10:29 AM

 

Post a Comment

<< Home