Lucide dromen en BLE's: Een voorgevoel

Op deze site zijn mijn persoonlijke ervaringen beschreven met lucide dromen en uittredingservaringen. Er is ook een Engelse versie in bewerking die "Uittredingen" heet. Dat deze Nederlandstalige versie een Engelse naam heeft en de Engelse een Nederlandse naam komt omdat ik nog maar een "verse" blogger ben! En het is wel grappig want we hebben het min of meer over de omgekeerde wereld!

Tuesday, August 23, 2005

Een voorgevoel

Hans
Wat ik nu op ga schrijven is geen droom maar een geval waarin voorgevoel een rol speelt. Het begon er al mee dat mijn wederhelft Theo al een paar nachten slecht sliep. Hij lag te piekeren en wist zelf niet waarover. Meestal staat er dan iets te gebeuren. Ikzelf slaap de laatste tijd eigenlijk best goed, eigenlijk een beetje teveel maar dat komt omdat ik weer erg moe ben. Waarvan weet ik niet, maar ik kan pas in september terug voor schildkliercontrole en controle of die vervelende maagbacterie al weg is, dus dat zal daar wel mee te maken hebben. Zaterdagavond echter had ik voor het slapen gaan zo’n vervelend “onderbuikgevoel”. Een gevoel dat ik niet kon thuisbrengen, maar wat ik wel met Hans in verband bracht. En ik dacht bij mezelf: er zal toch niks met hem gebeuren? Vroeger toen hij nog klein was, had ik dat veel vaker. En meestal kwam het dan ook uit, zij het dat het in de praktijk veel minder erg was dan in mijn droom of voorgevoel. Het zat me zaterdag niet lekker en ik heb een schietgebedje naar mijn moeder gedaan of zij over hem wil waken. Daarna heb ik het van me afgezet.
Vanmorgen reed ik om half 7 naar mijn werk en op de oprit naar de A12 stond het verkeer vast. Toen ik weer kon rijden, zag ik in een flits dat de bus van mijn zoon Hans in het gras stond en hij ernaast, wrijvend over zijn knie. Iets verderop stond een vrachtwagen en nog een auto (anwb misschien). Ik heb op mijn werk meteen naar zijn mobiele nummer gebeld. En het bleek dat hij in aquaplaning terecht was gekomen, zodoende tegen een vrachtwagen was geschoven en door een andere vrachtwagen was aangereden. Die laatste had de bus van Hans en zijn collega helemaal de kant in geschoven. Ze misten op een haar na een lantaarnpaal en een elektriciteitshokje! Gelukkig zijn ze zelf met de schrik vrij gekomen. Hans heeft alleen wat last van zijn knie, maar verder is hij alweer aan het werk. De bus zit echter wel behoorlijk in elkaar en het had dus veel slechter af kunnen lopen. Dit geeft voor mij wel aan dat ik mijn voorgevoelens niet opzij moet schuiven voordat ik er iets mee gedaan heb. Bedankt mam dat je als engelbewaarder hebt gefungeerd!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home